Wednesday, March 14, 2012

Jom beryoga !

Annyeong !

Sejak saya mula berpraktikal neh, keinginan saya untuk beryoga pon bermula . hewhewhew bos saya selalu kata yang dia ada kelas yoga, dia ada kelas yoga dan dia ada kelas yoga *haruskah ulang sampai tiga kali mek ?* Ap itu yoga ? Apa kebaikan yoga ? Yoga merupakan disiplin disiplin fizikal dan mental tradisional yang berasal dari India *ini je yang saya dapat dari encik wikipedia* .

Yoga boleh membantu anda mengurangkan kesan kesan tekanan pada badan anda . Ia juga menggalakkan kelonggaran dan boleh mengurangkan jumlah kortisol di dalam badan anda . Latihan harian yoga boleh membantu meringankan sakit badan . Tapi saya lagi suka kalau ada orang pijak pijak atau tekan belakang saya sampai meletup letup . hewhewhew 

Yoga menggunakan semua otot di dalam badan anda dan membantu anda meningkatkan tahap kekuatan anda  dari kepala ke kaki . Manfaat yoga juga membantu anda mengukuhkan otot dan tulang anda . Bila dah beryoga jangan lah bagi macam macam alasan yang anda dah malas nak bersenam eh . Bersenam sentiasa digalakkan  tetapi yoga membantu mengurangkan tahap kortisol di dalam badan anda . Ia membantu dalam penurunan berat badan dan pembakaran lemak .

Saya teringin nak ikut kelas yoga tapi tu lah buat masa sekarang kewangan saya tak berapa nak kukuh hewhehwhew nanti bila dah kaya mungkin saya akan ikut kelas yoga =)


saya nak lipat badan saya macam neh. hewhewhew




Best regards,

No comments: